torsdag 9 december 2010

Önskelista....

Jo jag har funderat en del på det här med jul och att önska sig saker. Jag brukar alltid säga att nej jag önskar mig ingenting, köp inget till mig jag har så jag klarar mig. Varför säger jag så när jag egentligen är som ett barn som bara längtar efter julafton? Jag drömmer om genomtänkta julklappar som bara är tänkta åt mig. Ingen annan, bara mig! Och eftersom jag förra året inte blev tilldelad en enda julklapp från tomten (och inte från någon annan heller för den delen) så kommer här årets julklappslista.....jag vill helst inte bli bortglömd i år tomten!!

Önskning nr 1 är en skruvdragare....gärna en rosa som den här. Inte bara är den fin men man skänker en del till cancerfonden genom att köpa den. Om den finns kvar så finns den på Clas Ohlson....
 

Önskning nr 2 är en ny dammsugare, den jag har gav upp för ett tag sedan och nu används den lilla extra som långt ifrån har kapacitet att ta hand om hela vårt hus. Så för lite extra glädje åt städningen är denna en stor önskan! Electrolux Ultra silencer med teleskophandtag....Tjohoooo!!


Önskning nr 3 är en symaskin....vill så gärna pyssla här hemma men står alltid där och avböjer för att sy för hand är inte riktigt min grej....denna finns för en lagom peng på IKEA och skulle passa alldeles utmärkt åt det jag vill skapa!


Önskning nr 4 Ok det är nu jag inser att jag bara önskar mig dyra saker, men jag har hört att man ska berätta allt man önskar sig men däremot ska jag vara medveten om att jag kanske inte får allt jag önskar mig. Så min fjärde önskan är att jag önskar jag  får någonting...bara en liten iallafall....snälla!!

Önskning nr 5 är ett par riktigt goa raggsockor som jag kan mysa runt i här hemma. Just denna modell finns på h&m....


Önskning nr 6 måste då bli en brandsläckare...alla hem borde ha en men än så länge finns det ingen hemma hos oss och det känns inte bra!! En designad som dessa kanske inte är ett måste men visst var de fina. Just dessa finns på http://www.fire-design.fr/


Önskning nr 7 blir ett par nya lovika vantar, de andra har nu gjort sitt och jag saknar dem så....dessa fina finns på www.rinadesign.se


Önskning nr 8 är ett fint soffbord från IKEA stockholm. Och ni som känner mig vet att jag inte behöver få ett nytt utan finns det att köpa på blocket ellet nåt så är jag minst lika glad (nästan gladare) för det. Återanvända är bra tycker jag....
Önskning nr 9 måste nog bli att jag önskar mig en härlig fridfull jul med mina nära...

Sista önskningen blir då att jag hoppas någon läser detta inlägget och ser mina önskningar så att jag skulle kunna få någonting av det jag vill. Det hade varit härligt....

Och ja just det, överraskningar är också bra presenter....jag vill inte veta vad som ligger i paketet, det är det absolut viktigaste!

Med önskan om en god jul....

Caroline
 





2 kommentarer:

  1. Så klart att man måste ha julklappar! Jag bryter ihop om inte jag får något roligt/fint/lyxigt... Gärna flera paket. Jag är nog värre än barnen....

    SvaraRadera
  2. Jag klarade av att inte bryta ihop i fjol, men ett år till funkar liksom inte. Då kommmer jag gråta floder...;)

    SvaraRadera