fredag 24 december 2010

Julafton passerade....

Fortare än vi hann blinka, men vi har haft en mysig dag tillsammans!
Efter några morgonpresenter lekte barnen för fullt och jag och M lagade mat, Jansson, revbensspjäll, grönkålspaj, lök och potatispaj och en massa annat gott blev det till slut. Och fast vi verkligen försökte minska ner på mängden så finns det massor kvar...
Efter det åkte vi på julaftonsmässa i kyrkan bara borta om hörnet. Super mysigt och ett lugnt stilla avbrott i dagen. Det bjöd på några Goa skratt, skön sång men också lite historia. Väl hemma igen bjöd dagen på årliga Kalle Anka och hans vänner, både jag och M tog oss en liten eftermiddags lur på soffan, sååå skönt!
Sedan delades julklapparna ut och alla i familjen hade varit snälla i år och fick några julklappar. Min önskelista var nog en bra grej för jag fick fem av sakerna jag önskat, vilket jag aldrig kunnat tro =)
Middagen serverades och sedan dess har jag en matkoma utan dess like, jag undrar om jag överhuvudtaget kommer bli människa mer denna dag...

En mycket fin, lugn och lyckad dag....

Imorgon kommer släkten och då serveras det kalkon...ännu en mys dag denna jul 2010!!!

Kram Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar