torsdag 2 december 2010

Alltså det här med nappar??

Jag kan bara inte förstå den här fixeringen vissa föräldrar verkar ha vid nappar?
Helst ska den matcha barnens kläder, som om det vore en del av klädseln? Ja redan där har ni tappatbort mig! Men dessutom verkar man vara totalt livrädd för att vara utan den där nappen. Jag ser nämligen dessa nappar precis överallt, i affären, på lekplatsen, på fiket tillsammans med massa kompisar. Sen ser man dem ihop med snoriga näsor där de samlar upp det rinniga gul-gröna snoret och dessutom gör så det där stackars barnet inte kan andas genom näsan heller. Jag ser glada barn som skrattar och har roligt men har den där i munnen som om den växt fast liksom. Jag ser 4-5 åringar gå runt med den där i munnen, behöver verkligen så stora barn napp undrar jag?
Och sen de mest frustrerande, det är dessa barn som klarat sig utan den hela dagen helt utan problem. Som till och med sovit utan den, men så fort föräldern kommer i närheten så skriker de efter den tills rösten håller på att ta slut! Varför? Vad är det man som förälder är rädd för om man skulle plocka bort den? Vad händer om man låter barnet skrika en dag eller två för att sen klarar sig utan den där (fula) nappen! Ja jag säger fula för det ser så fantastiskt tråkigt ut när barnen täcker halva ansiktet med en stor plastsak!

Men ja det är bara min åsikt.....mindre napp åt barnen så vi kan höra vad det säger när det försöker prata!

Kram Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar