fredag 17 december 2010

Fredag.....och semester!

Fredagar är ju liksom bra iallafall men visst kändes det extra lyxigt att gå hem denna fredag och veta att man har semester i två hela veckor. Underbart!! Vad ska jag fylla all denna lediga tid med då? Alla verkar så stressade över att julen snart är här och det är en massa julklappar som ska inhandlas och saker som ska fixas.
Jag får nästan låtsas ibland att jag känner samma stress....men ärligt! Jag är inte stressad överhuvudtaget, inte alls, inte ens en gnutta! Jag har fixat julklappar, nästan alla men de sista är lättfixade så det känner jag ingen oro över. Mat handlar jag ju varje vecka så det blir liksom ingen skillnad denna veckan, förutom att det blir lite mera koncentrerat julmat. Julgran ska fixas och kläs men det gör jag hos den lokala färghandeln bara tre minuter bort så det är ingen stress det heller. Och klä den är ju bara mysigt att få göra tillsammans....vad ska jag annars stressa över? Vad stressar folk över?
Jag känner bara lugn inombords, hela familjen ska vara lediga hela veckan. Vi kan göra vad vi vill, när vi vill! Blir det bra väder åker vi bort ett par dagar, annars stannar vi hemma och myser...vi kan leka ute i snön, bygga lite snögubbar, åka pulka, gå på vinterpromenader. Kanske möta upp lite vänner och ha en mysig fika tillsammans....men det bästa är att det finns inga måsten. Och det älskar jag!!

Så jag njuter vidare....tar det lugnt och ser till att ha lite julfrid här hemma.
Så får vi se om tomten hälsar på även denna jul...


Kram Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar