fredag 17 september 2010

Världens nyaste IKEA....

Är gryyyyymt stort och otroligt härligt!! Tog en sväng dit med barnen och mor idag. Barnen ville självklart besöka det nya lekrummet som heter Småland
  
och jag ska vara helt ärlig, jag hade med lust att gå in dit och leka. Men nja jag fick ta mig en sväng runt underbara nya fina stoooora IKEA!!
Det är något speciellt med IKEA, det känns på nåt vis som att komma hem til en massa människor. Överallt finns det nya rum och "hem"...det sitter lite folk här och där och pratar som om de var på besök hos varandra. Och jag älskar det!! Jag kan gå där i all oändlighet och bara titta på människor och finna ideér för mitt egna hem. Jag minns en gång för väääldigt länge sen, när jag och min vännina Mika var där. Våra äldsta barn var små och ammades fortfarande....då upptäckte jag för första gången IKEAs amningsrum och avslappningsrum. Där kunde man sitta i en skön fåtölj eller ligga i sängen och ta en tupplur, borta från alla människor och all stress. Jag som hade en liten kille som absolut inte ville amma bland folk fann mitt andningshål. Plötsligt kunde även jag åka iväg till Väla och IKEA, utan att behöva stressa fram och tillbaka mellan två amningar....(ja livet var så där just då, helt galet kan jag tänka nu....men men...) ja jag kunde också få shoppa lite! Det var underbart!!
Jag tittade inte riktigt efter det idag då jag var där eftersom det var väldigt länge sedan nu som jag ammade mina busar, men jag hoppas att dom har tagit detta med sig även till nya IKEA!! Jag ska allt ta och kolla upp det nästa gång jag är där....

Önskar alla en underbar helg....

Kram Caroline

3 kommentarer:

  1. Vi får ta vår shoppingdag nu någon gång!!! Efter löning kanske???

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag saknar alla vara odakrarundor med saaben...
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Mika: Jag mycket gärna....jag ser fram emot en hel dag tillsammans bara du och jag. Kram

    Ullie: Ja jag med gumman....det var härliga tider. Jag saknar faktiskt lilla Saaben med hihi...och er så klart! Stor bamse kram

    SvaraRadera