tisdag 28 september 2010

Plötsligt händer det....

Jag har gått och väntat och väntat (och trodde nog aldrig det skulle komma) men idag fick jag ett efterlängtat och faktiskt nästan otroligt oväntat samtal.
Der kom från Malin på Familjeliv...
Hon ringde för att meddela att vår förskola har blivit antagen som testförskola för Polarn och pyrets vinterkläder. När jag förstod vad hon sa så bara bubblade det inombords, jag var tvungen att resa mig ur min fåtölj, som jag för tillfället intagit för att hålla rast på jobbet...och ja hoppa lite!! Men bara lite....hihihi....
Det känns som högsta vinsten! Tillsammans med två andra förskolor i Sverige (en i Stockholms innerstad och en i Sundsvall) ska vi testa Polarns kläder ut i fingerspetsarna för att de sen ska kunna göra dem ännu bättre. Hur roligt är inte det?? Jag tycker iallafall det är dunder, mega, super, duper, brak roligt!

Hur kom det sig då att just vi blev utvalda?? Ja....jag satt en dag i augusti och kollade på Polarns hemsida på lite vinterkläder åt mina barn och råkade se en annons om att de sökte testförskolor för sina kläder. Min första tanke var att jag skulle anmäla mina egna barns förskola, men sen ändrade jag min tanke när jag såg vad man skulle få göra. Fota, skriva, blogga och ja framförallt testa ytterkläder....ja finns det något bättre för en person som jag, som älskar barnkläder, som själv jobbar på en förskola och som dessutom älskar att skriva!! Det var i den stunden som jag knåpade ihop ett mail och började hoppas på att kanske, ja bara kanske skulle vi kunna komma med! Och tänk, vi gjorde det!
Så nu väntar jag med spänning på att alla kläderna ska anlända och vi ska få börja testa....för här ska det testas =) Undrar om jag någonsin längtat efter vintern så här tidigt??

Och vet ni vad det bästa av allt är....det är att jag kommer veta att denna vintern har alla fina Kristallen barn samma förutsättningar för att vara ute i vinterkylan. De ska få ha varma, goa, tåliga, förhoppningsvis hållbara och funktionella kläder hela vintern. Allihop!! Kan man ha det bättre som fröken? Jag ler....

Varma kramar Caroline

4 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men GUD vad lyxigt!!!!!!!!
    ...jag förstår att du är precis den rätta för jobbet! Men OJ vad jag önskar att mina barn gick hos dig denna vintern!

    Hihihi!

    Kram
    Mika

    SvaraRadera
  2. Jamen så kul!!! Grattis till Polarn:) För du e verkligen rätt person till detta, du e grym när det gäller barnkläder. Ja mkt annat oxå så klart:) Kram Jenny J

    SvaraRadera
  3. Tackar...ja det är verkligen jätte roligt! Jag trodde aldrig vi skulle komma med så jag blev såååå glad när hon ringde! Och så underbart att få berätta för alla föräldrarna...=) Ja plötsligt händer det där lilla extra som gör guldkant på tillvaron.

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir att läsa om detta! Grattis!!!
    Tusen kramar fran mig.

    SvaraRadera