måndag 20 september 2010

Upprörd....

Om du kan svara på vad som är skillnaden mellan assimilation och integration utan att googla det så har du som röstat in SD i regeringen kunskap om vad det är du röstat på....annars handlar det om grym okunskap och oförmåga att ta reda på givande information!
Jag känner mig riktigt upprörd idag efter att ha tittat på valvakan igår kväll....vad var det egentligen som hände denna kväll den 19 september 2010?? Vad är det som man valt in? Är det någon som verkligen förstår det?

Jag kan bara säga att jag är upprörd....finner inga andra ord!!

//Caroline

3 kommentarer:

  1. Kan inte annat än att hålla med dig. Jag förstår inte. Det finns så många alternativ och så är det en så stor andel människor som tycker att deras beskrivning av verkligheten är den bästa?!?

    SvaraRadera
  2. Samtidigt kan jag känna att det är en viktig fråga som kommit upp.
    Varför ska inte Sverige kunna framföra en annan invandrings politik UTAN att kallas främlingsfientliga och rashatare. Har Danmark, Norge och Finland så fel invandringspolitik?
    Kanske integration inte heller är enbart positivt... Det skapar situationer som "vi är inte som dom, de är inte som oss". Det finns ett antal förorter som exempel.
    Bara en tanke..

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara tycka det är en sak att ha åsikter om att vi borde få en bättre invadringspolitik och att rösta på SD....det är ett mycket långt steg för mig!!

    SvaraRadera