torsdag 16 september 2010

Storm...


...är det någon mer än jag som har en stor skräck för att träd ska falla på ert hus när det är storm??
Jag kan helt enkelt inte sova när det är sånt här väder, vilket var fallet i natt! Vaknade vid 04 tiden av att det slog regn mot fönstret, tänkte först inte så mycket på det men sen började tankarna snurra. Varenda vindpust eller ja stormslag så tyckte jag mig höra ett träd knäckas och gå av. Och inbilliade mig att min sista stund var kommen. Men ja jag sitter ju här så det gick ju ganska bra trots allt....
Hjärnspöken, de kan göra mycket med en.

I vilket fall så fanns det nog en anledning till att jag skulle ligga där vaken för plötsligt hör jag hur det droppar. Först fattar jag inte riktigt vart det kommer ifrån men inser snart att det regnar in igenom fönstret och balkongdörren. Vid förra stormen regnade det ju in på Samuels rum....
Ja ni kanske förstår att vi har lite problem med fasaden. Ett tegelhus håller inte i all evighet, det kan jag garantera. Så nu på morgonen ringde jag vår trogne Siffes , han ställer upp i vått och torrt. Så om jag känner honom rätt har vi en hantverkare här om någon timme som hjälper oss fixa det provisoriskt iallafall. Det är guldservice det tycker jag....

Ha en bra dag....själv ska jag fortsätta kurera mig idag.

Kram Caroline

1 kommentar:

  1. Men OJ! Dags att putsa kanske? Var kom det denna gången?
    Men du... jag vet inte... men träd som ramlar på hus och folk som dör av det? Jag känner inte till ett enda fall... möjligtvis utanför huset... om man inte har ett tak i mellan... eller?

    Kram

    SvaraRadera