tisdag 9 augusti 2011

Hela familjen samlad...

Äntligen har maken lite semester och hela familjen är samlad....det blir bara mys hemma under dessa dagarna för att ta igen all tid vi missat! Mycket välbehövligt!

Jag har länge letat efter en sängkappa åt lillans säng, men tycker det är för mycket pengar med 200-250 kr för något man bara har för att sängen ska vara lite finare.
Så idag fick jag en idé att jag kunde sy en själv åt henne, sagt och gjort.
Symaskinen åkte fram och lillan fick välja tyg....trodde först jag tagit mig lite vatten över huvudet, men nej det blev en sängkappa till slut och både jag och lillan blev mycket nöjda!
Det var lite klurigt att få ihop hörnen men det gick efter lite om och men! Tänk, jag som en gång i tiden fick en ynka liten 2:a i syslöjd. Det skulle fröken veta =) att det går att lära sig saker på "gamla dar"!!!


Nu fixas det lunch för fullt i köket (ja jag vet lite sent, men så är det med semester)...

Stor kram

Caroline

2 kommentarer:

  1. Tack =) känner mig lite stolt faktiskt! Trodde inte jag skulle fixa det, men det gick ju bra till slut! Hi hi....

    SvaraRadera