torsdag 31 mars 2011

En gång i tiden....

Trodde jag att det här med högkostnadsskydd bara var något för de gamla pensionärerna som sprang på apoteket. Jag minns lådan full av mediciner som fanns hos mormor och morfar....som säkerligen kostade en hel förmögenhet, eller ja skulle gjort iallafall om inte det vore för högkostnadsskydd!

Men idag är jag evinnerligt glad över att det finns för idag när jag hämtade ut Samuels medicin så fick jag betala endast 45 kr istället för nästan 600 kr....lite trevligare med tanke på att jag måste lösa ut den var 4-5 vecka! Så nu klassar jag mig till "de där gamle" som springer på apoteket för jämnan...;)


Tack staten....för ert finurliga system!

Kram Caroline

2 kommentarer:

  1. Ja det är ett underbart skydd! Det måste jag hålla med om! Som värnar om dom som verkligen behöver.
    Jag har lyckats få det en gång i tiden. Varför minns jag inte... kanske var det alldeles för mycket halsfluss-penicillin eller var det foten som skulle opereras... eller var det kanske båda två? Jag minns inte. Det var billigt att gå till läkaren och apoteket i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Det är imponerande att du lyckats få det =) Jag hade nog inte lyckats om det inte vore för S mediciner....

    Hoppas att tjejerna mår bättre...Kram

    SvaraRadera