onsdag 2 mars 2011

Dagarna går....

Kanske inte lika fort som jag kunde önskat, men de går....
Vi har varit sjuka, lite väl för länge faktiskt och fick idag besöka läkaren ytterligare en gång med lillkillen då hans feber vägrar ge med sig och hostan bara blivit värre. Lunginflammation blev diagnosen och penicillin. Min stackars lille kille, sååå sjuk jämt! Måtte han vara väldigt frisk då han blir stor....
I vilket fall, det är svårt att hitta saker att gör inlägg om när det liksom inte händer något runt omkring en. Varje dag har varit likadan allt för länge och jag längtar så tokigt mycket efter mitt vanliga liv, med arbete, rutiner, förmågan att kunna ta sig fram som man vill och göra det man vill och framförallt att vi fick vara friska.
Jag vet att vi kommer dit, måtte det bara bli snart...............

Imorgon är det iallafall en stor dag, min fina fina lilla kille blir stor och fyller 6 år!
Det ligger röda prickiga fina paket och väntar på honom och en härligt grön prinsesstårta bara väntar på att bli uppäten.



Så imorgon tänds det ljus och serveras sång, tårta och paket på sängen....och jag vet att det är en mycket förväntansfull kille som somnade ikväll.
Han längtade sååå till morgondagen!!
För jag är ganska övertygad om att han vet vad som finns i det där ena paketet, något som alltid är lika uppskattat! Ja så klart är det LEGO!!!! Det finns liksom inget annat på önskelistan....

Hoppas så han ska känna sig lite piggare imorgon så att födelsedagen blir en dag att minnas, stackarn har ju varit sjuk nästan alla sina födelsedagar.

Jag ser iallafall fram emot att se hans leende imorgon bitti när han blir väckt på sängen, jag älskar den blicken.....

Stor varm kram

4 kommentarer:

  1. Tack snäckan!!!

    Hoppas att ni får en härlig dag imorgon!!!!!!!

    Kram
    M

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blev en härlig tårtfrukost trots feber och elände. Tänker att ni nu har varit igenom alla tillgängliga bakterier och virus så nu kan det bara bli bättre? Kram till er allihop

    SvaraRadera
  3. Grattis allra finaste Samuel! Wow, 6 år, det är stort det. Hoppas du mår bättre så att du kan njuta av tårta och presenter. Tusen kramar vill vi skicka dig från soliga landet i söder. Elvia säger att hon vill leka i er bäck i sommar. / ulrika och älvan.

    SvaraRadera
  4. Tack alla, det blev en mycket lyckad dag, med en piggare pojke som var såå glad med paket och tårta imorse. Sen spontanbesök av bästa kompisarna, kan ju inte bli bättre =)
    Och det är klart Elvia ska komma och leka i bäcken i sommar....vi har ju planerat att vara lediga heeela lååånga sommaren Kram på er

    SvaraRadera