fredag 7 januari 2011

Fredagsmys....

Fredagar har alltid varit min och barnens mysigaste kväll...ni vet veckan är slut, man är ledig dagen efter och man kan ta allt i sin egna takt. Maken har alltid jobbat fredag kvällar så det har liksom alltid bara varit vi. Och jag älskar fredag kvällar. Vi äter något gott tillsammans, myser sen i soffan tillsammans, vid flertalet tillfällen har vi legat där och trängts i en soffa bara för att det varit mysigt. Till slut har minsta somnat och jag och största har myst vidare tills även han somnat i soffan... Lugnt och stilla och bara mys!

Men idag blev en dag som alla andra....och nu ska jag berätta varför!

Jo det är så här att båda mina barn har valt att vara pappas pojke och pappas prinsessa. Så är det bara, något jag ledsamt fått acceptera. Man kan ju inte tvinga dem till något annat...
Och är han hemma så hamnar jag liksom längst ner på skalan, pappa är den som ska läsa, sova, leka, borsta tänderna och ja den som ska vara med barnen....någon gång ibland får jag en glimt av den där mysiga världen som jag och barnen har när pappa inte är hemma men oftast väljs jag bort! Och ja så även idag... Stora sitter bara och väntar på att pappa ska bygga Lego med honom och den lilla vill läsa, sova och vara med pappa och kvar finns jag som undrar var min mysiga fredag tog vägen???

Ja så är det ibland, man kan inte få allt... Jag har ju önskat att maken ska vara hemma på kvällarna vilket han numera är. Men om jag får önska en sak till så önskar jag ha kvar mina Fredagsmys kvällar! Jag gillar dem....

Kram Caroline

1 kommentar:

  1. Njut av att få rå om dig själv... ett tu tre så vänder det och du får inte en lugn stund fastän "pappa" är hemma... man får liksom njuta av det man har när man har det!

    SvaraRadera