onsdag 24 november 2010

Pippi Selma Långstrump....

Storebror åkte med en kompis hem från dagis idag så jag och lillan fick en eftermiddag ensamma. Hade tänkt vi skulle ha en mys dag men hon somnade (som vanligt) på soffan då vi kom hem. När hon väl vaknade så stekte vi efterlängtade pannkakor som intogs till kvällsmat....(man måste ju får lite lyx när man är ensam)! Sen blev önskan att vi skulle ta ett bad, så ett varmt bad tappades upp. Vi tittade i leksakskataloger och önskade julklappar när hon hittade bilder på Pippi Långstrump...och kom då på att sådana kläder köpte storebror åt henne förra året på Astrid Lindgrens värld! Resten av kvällen har jag haft en överlycklig liten Pippi här hemma. Och jag som tänkt många gånger vilket onödigt köp det där var med de där kläderna eftersom de typ aldrig används! Äntligen!!!





Nu sussar min lilla Pippi prinsessa gott igen....och jag känner mig nöjd över vår mys eftermiddag!

Kram Caroline

2 kommentarer:

  1. Åh... vad mysigt! Vi är hemma idag och myser i... snön?!. Trots att det är första snön för säsongen känner jag mig redan trött på den! Det har liksom inte gått tillräckligt lång tid!

    SvaraRadera
  2. Ja det var mysigt...hon är alltid på så strålande humör när det bara är hon och jag =)
    Mysa i snön, låter kallt...hihihi Jag blev glad över snön, när man spenderar i genomsnitt 3 timmar ute varje dag på jobbet så får det hellre vara snö än regn. Men privat får det gärna vara sommar och sol...ohh ja det har absolut inte gått tillräckligt lång tid! Kram

    SvaraRadera