onsdag 6 oktober 2010

Laga mat, hjälpa till.....vara delaktig!



Lillan älskar att vara med, att hon har feber hindrar inte henne från att vara med mamma och fixa. Hon lagar mat, hänger tvätt, torkar spegeln på toaletten, dukar fram till maten, bytar lakan i sängarna....ja allt som jag gör där vill hon vara med. När hon är trött somnar hon och samlar lite energi för att sen vakna och kunna hjälpa till lite mera. Jag kan någonstans minnas att jag var precis likadan som hon då jag var liten...
Den store har kommit till den punkten i livet där man är lite mera selektiv, man väljer sina stunder då man vill vara delaktig med stor andakt. Funderar på om vi ska ta och baka lite imorgon för det älskar dom båda två. Och eftersom vi fortfarande är fast här hemma mitt bland all sjukdom så får man ju passa på.

En liten biltur tänkte jag dock ta med dem imorgon, vi har en liten överraskning på gång och till den behövs det inhandlas en liten men mycket viktig detalj.....återkommer mer om detta senare. Men all min inspiration håller på att ta form och det känns underbart!!

Kram Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar