onsdag 20 juli 2011

Cravings....

Jag äter minttabletter så det gör ont på tungan, ni vet svider så där för att man tryckt i sig för mycket av en och samma smak..
Jag drömmer om mint och åker gärna flera mil för att inhandla exakt rätt sort!
Oroar mig lite för mina stackars tänder som blir matade med socker...men jag kan helt enkelt inte låta bli! Tror det hänger ihop med mitt cravings begär av att borsta tänderna, det är liksom samma mint smak!! Underligt det där med cravings....

Vad har ni haft för cravings då ni väntat barn???

Med min stora drack jag röd saft dagarna i ända, kunde vakna mitt i natten av att jag behövde saft!!!

Och med den lilla var jag besatt av bensindoft....och spolarvätska! Minns att jag tankade mindre bensin för att vara tvungen att tanka oftare! Och när man spolar spolarvätska i en kall bil så luktar det starkare, det var sånt jag lärde mig då jag väntade lillan!

Ja som sagt underligt det där med cravings....

Undra om jag någonsin kan äta en minttablett efter att denna lilla kommit ut =)

Kram Caroline

3 kommentarer:

  1. Hittade du några strong? i så fall var? Du har startat ett sug hos mig med... aldrig har jag väl hört en sån läskande beskrivning som du gav i bilen!

    SvaraRadera
  2. Hi hi...fann dem på Maxi i Ängelholm men U hade sett att de fått in dem på Statoil här hemma =) i loooove!!!

    SvaraRadera
  3. Kan inte minnas några cravings under graviditeten med Vilma men med Viola hade jag ett enormt sug efter att känna doften av bil-/cykelverkstad... Med Iris var det hallon och grillad majs. Den där majsen kan jag fortfarande längta efter - trots att det snart är ett år sedan som lilla Flisan kom till världen :-).

    SvaraRadera