onsdag 15 februari 2012

Vilken gång i ordningen?

Ja idag har jag dammsugat, men jag minns inte för vilken gång i ordningen bara den här veckan!

Jag rensade på badrummet då jag var tvungen att flytta ut stora hyllan för att fotografera den numera trasiga toaletten, ja så vi kan få en ny som passar...eftersom toaletten bestämde sig för att sluta fungera igår! Och då var det lika bra att skura badrummet med, när jag ändå höll på liksom!

Var en sväng nere i källaren för att ta hand om tvätten, trodde jag tvättat upp allt som fanns nu! Men efter att ha gått några rundor i huset insåg jag med ens att det nog fanns tvätt till flera maskiner till!

Ringde till bilverkstan för att se om de kunde ge mig något svar på när vår bil kanske är färdig, men de var på lunchrast. STÄNGT för lunchrast, trodde knappt det existerade i Sverige 2012. Undrar hur många företag som kan stänga för att sitta ner och äta lunch i lugn och ro? Där skulle jag vilja jobba =)

Barnen kom hem från skola och dagis, ganska snart var de i stort bråk och jag fick medla lite....

Provade ringa till maken som var fullt upptagen med sina saker på jobbet, fick lägga på igen, vilket resulterade i att jag ännu inte hunnit prata med honom. Kanske ska lägga ett mail, det hinner han nog läsa!

Ja det är min dag i stora drag, men vet ni vad jag skulle vilja vända på alla sakerna lite....
Jag må ha mycket att göra ibland, men....

Jag HAR ett hus att städa, tak över huvudet och ett varmt hem dit min familj och mina vänner kan komma in och ha det mysigt tillsammans.
Jag har råd att ha en bil, ja till och med två som kan gå i sönder (ibland lite för ofta) och dessutom kunna ha möjligheten att lämna in dem på verkstan och få dem fixade!
Jag har tre fantastiska barn, två som jag behöver hjälpa på traven ibland att hålla sams...men jag har den otroliga lyckan att få vara deras mamma och få deras kärlek och kunna ge dem kärlek när jag vill! Det är lycka!!
Jag har en underbar man som ja, ja han jobbar lite väl mycket ibland, men jag har chansen att få känna saknaden av honom och glädjen av att han kommer hem till oss efter sin långa arbetsdag!
Och vi har kläder att ta på oss varje dag, som blir smutsiga...men vi kan tvätta dem i vår tvättmaskin så vi kan använda dem igen! Få dem att lukta gott och bli rena....det är inte illa!!

Jag är otroligt lyckligt lottad som har allt det här och jag försöker verkligen ta till vara på allt och förstå vilken fördel jag har i livet! Det är inte alla som har det så bra....

Bara en lite parentes i vardagen....

Kram

Caroline

1 kommentar: