söndag 8 maj 2011

Uteplats...

Sedan vi flyttade till huset för över två år sedan, har jag längtat efter en uteplats där man kan sitta på kvällen, dagen, morgonen...ja när som på dagen och ha det mysigt! Men vi har liksom inte haft någon bra plats direkt där vi alltid suttit, utan vi har flyttat runt lite överallt i trädgården.
Men jag har velat ha en plats dit jag kunde gå direkt från huset, utan att ta på skorna...

Och sen idag så bara slog det mig, att vi faktiskt har det....den har stått där bortglömd i två år utan att bli använd! Aldrig funnits ett bra tillfälle att använda den!
Ja jag vet det låter kanske helt galet, men det är faktiskt så!

Vi behövde bara klippa, slita, slå med lien lite för att hitta fram den....allt det här....


Och resultatet...ja en uteplats! Helt underbart....



Innan allt det där kom bort så gick det knappt att sitta på den där platsen, det fanns dessutom aldrig någon sol där för den skymdes bakom allt grönt! Men nu har vi världens bästa plats med kvällssol, för goa middagar! Och ett mycket ljusare vardagsrum på köpet! Och just det, nästan havsskymt....=)

Tänk vad som kan gömmas bakom lite buskar...

Kram Caroline

2 kommentarer:

  1. Vilken fin uteplats ni har gjort! Anart att det blir en del sena, ljumma sommarkvällar där. Kanske med fötterna i högläge och med ett porlande glas Ramlösa balanserandes på magen :-)

    SvaraRadera
  2. Ja platsen invigdes idag och jag älskar den redan...undrar dock hur man kan gå i två år utan att se dess potential ;) Men i sommar ska det njutas måååånga kvällar där...absolut med en porlande "drink" vilandes på magen! =)

    SvaraRadera