söndag 1 maj 2011

Den nya tiden....

Söndagsdokumentären på Svt idag handlade om den nya tiden, om vad vi gör med tiden vi fått oss tilldelad och hur vi värderar den....hur olika vi lever vårt liv i Sverige med en och samma tid!

Jag vet iallafall att jag värderar min tid väldigt högt, jag arbetar hellre lite mindre, får lite mindre inkomst, kör en lite mindre ny bil, ärver gärna kläder åt mina barn, köper begagnat eller jag ska säga att jag tänker till lite mera innan jag handlar, men har mera tid över till mina barn och min familj och det som jag egentligen vill göra...
Tid är otroligt viktigt för mig och jag tycker inte om att slösa bort den på saker som inte får mig att må bra!

Hur värderar du din tid? Är tid viktigt för dig eller slösar du bort den, frivilligt eller ofrivilligt?

Hur mycket kan vi själva styra över vår tid? Äger vi den eller är den bara till låns?


Mycket värt att tänka på....

Kram Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar