onsdag 9 februari 2011

Buzzador....

De flesta av mina vänner vet sedan länge att jag är en Buzzador och får olika roliga saker och kampanjer som jag ska buzza om. Vet du inte vad Buzzador är? Titta in på denna sida... http://buzzador.com kanske även du har lust att bli Buzzador medlem?

Den senaste kampanjen handlar om Linicin. Linicin är ett medel mot löss som är skapat då det uppstått problem med de "gamla" löss medel som finns på marknaden. Lössen har börjat bli resistenta mot behandlingarna men nu finns det alltså ett nytt medel som jag tycker varje familj borde ha hemma i skåpet i förebyggande syfte.

Linicin

Linicin finns i tre olika modeller

Linicin 10 min shampoo för vuxna och barn över 2 år....
Ett shampoo som du låter verka i 10 minuter och sedan sköljer ur och upprepar sedan behandliongen efter 9-10 dagar. Det förhindrar utvecklingen av gnetter har en neutral doft och är färglös. Innehåller inga allergener eller insektsgifter utan verkar genom att kväva lössen.


Linicin 15 min
Ett shampoo som är något mildare och som även kan användas av de mindre barnen, gravida och ammande.
Detta shampoo låter man verka i 15 minuter och upprepar sedan behandlingen efter 8 dagar.
Även denna sort är färglös med neutral doft och som verkar genom att kväva lössen. Innehåller inga allgener eller insektsgifter och heller ingen parfym eller alkohol.

Sist men inte minst har vi

Linicin Prevent spray...
Det är en spray som du sprayar i torrt hår och som du använder innan du fått löss. Det skyddar håret mot lusangrepp och kan användas av vuxna och barn över 2 år.
Även denna spray är utan allergener eller insektsspray och är färglös med neutral doft.


Jag tror ingen är så intresserad av att få löss, även om det är en myt att det beror på dålig hygien så känns det inte så roligt om man råkar hamna där. Det är en period nu då lössen trivs allra bäst och hade jag varit ni så hade jag sett till att ha det här medlet hemma. Om inte som förebyggande syfte så för att kunna behandla så fort som möjligt om de råkat komma in hos er redan....

Läs gärna mera på http://www.linicin.se/ eller hör av er till mig så kan jag berätta mera.

Lycka till och hoppas ni slipper de små krypen...

Kram Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar