torsdag 6 november 2014

Jag är inte frisk längre....

Ja så mycket har jag kunnat konstatera....men vad som egentligen felar det vågar jag inte svara på. Har många underliga symptom som alla tillsammans blir väldigt handikappande och frustrerande. Jag är lagom mätt och trött på det redan och ändå har vi inte kommit särskilt långt i utredningen ännu. 
Får behandling tre ggr i veckan för mina händer, ja så jag far och flänger till grann kommunen var och varannan dag. Tidskrävande men också tid i bilen till mycket funderingar kring livet och vad som är viktigt och hur jag ser på allt som händer. Men några svar det har jag inte lyckats få från mig själv ännu....får kanske ge det lite mera tid? 

En remiss är skickad till en ny reumatolog som jag hoppas ska kunna hjälpa mig ge en del svar iallafall. Ja och denna hittade vi i Malmö....men det är värt all tid i världen att ligga och köra dit, bara jag kan få hjälp! Någon som ser helheten och som är öppen för förslag och funderingar. Som inte är fast i att rummet har fyra väggar. Ja det är mina förhoppningar....
Människan är otroligt komplex och ingen är den andra lik och därför är jag i den tron att man måste titta på individen då det gäller sjukdomar, inte vad böckerna säger. Ja så det hoppas jag kunna möta i denna nya människa. 

Imorse fick jag vara med om en ny upplevelse, jag fick ett blodtrycksfall. Sjukt obehagligt att inte kunna kontrollera sin egna kropp. Hela världen snurrade och mina ögon flackade och jag lyckades inte fästa blicken på ett och samma ställe. Jag blev illa mående och fick huvudvärk som blixtrade till. Det skrämde mig mycket....men jag hade världens bästa "sköterska" där som hjälpte mig igenom detta! Hon bjöd mig på en kopp varmt te med massa socker i och knäckemacka. La mig på soffan med fötterna högt och fick mig att känna mig hur trygg som helst. Vilken pärla...
Erfarenheten hade jag dock gärna klarat mig utan. 

Men allt detta får liksom ett annat perspektiv när jag idag sträckläst Kristian Gidlunds bok I kroppen 
min. Det gör ont in i själen att ta del av hans ord. Han har verkligen förmågan att beröra med sina ord på djupet. Vad är mina bekymmer i jämförelse? 

Jag tror faktiskt jag förändrades en del av att läsa hans bok, det känns så! 
Har du inte läst den? Gör det....


Kram Caroline 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar