torsdag 17 maj 2012

Svaren på EEG...

Dagen innan vi åkte på semester ringde läkaren och meddelade att han fått svaren på lillans EEG....
De var inte riktigt så bra som jag hade hoppats på tyvärr! Det visade sig att även hon hade förändringar på sin hjärnaktivitet, vilket betyder att hon fått diagnosen Epilepsi även hon.
Hur kunde detta hända? Hur kan vi få två barn i samma familj med denna sjukdom? Och oron i kroppen stiger lite mera nu för när minstingen ska få samma diagnos.
Sista besöket vi var med största hos läkaren (innan detta hände med lillan) så frågade jag honom om jag behövde vara orolig för de andra två. Men fick till svar att nej det behövde jag inte alls vara.
Risken att det skulle hända två i samma familj var minimal. Ja men nu står vi där, än en gång!
Mamma känslan är som vanligt starkare än läkarnas statistik!!!

Så nu vet vi iallafall vad det var som hände vårt lilla hjärta den där obehagliga söndagen !

Och ja, jag känner mig ganska lugn, vi har ju gått igenom det här en gång tidigare och nu vet vi att det går att leva ganska så normalt med Epilepsi, men ändå. Varför? Varför vi? Varför hon?

Min lilla prinsessa...

Kram
Caroline

2 kommentarer:

  1. Men ojojoj! Nu har jag missat saker. Så orolig jag blir för er skull och förstår att det är jättejobbigt! Massor av kramar, Mette

    SvaraRadera
  2. Tack Mette...ja det är jobbigt men man får ta en dag i taget och njuta av det vi har! Vi får se till att få till den där fikan snart....
    Kram

    SvaraRadera